Pojkflickan med en touch av romantik!

         Så länge jag kan minnas har jag varit besatt.. ja verkligen besatt av klänningar. Stora klänningar! och bröllop! när jag var liten satt jag på golvet och klippte ut bilder på klänningar ur diverse damtidningar, och klistrade i rask takt in dom i en brun pärm. 
Min kusin i finland gav mig en brudklänningskatalog/tidning i början av 90-talet. Det fanns inte sådana i butik då, utan den hade hon fått tag på i från amerika... om jag minns rätt.
Ni kan ju föreställa er lyckan när jag fick den i min hand!
Jag har den kvar något sliten och sönderbläddrad.

 

Förra året var det fullt upp vid den här tiden. våran lillasyster teresa skulle nämligen gifta sig i juli och vi var i full gång med att leta klänningar, dekorationer, lokaler och skor! En härlig tid för mig med andra ord.

Bröllopet blev ett vackert och roligt minne!




Teresa & nicklas är redo att kämpa :)




Jag & Johanna mojsar oss på syrrans bröllop - 10.

I fredags satt jag givetvis på bästa plats i soffan iklädd pyjamasen och bevittnade det kugliga bröllopet i england! Jag och johanna kommenterade hattar och klädsel. Brudens klänning fick ett stort mvg från oss! Verkligen jätte vacker!!
 

 Denna hatt var ett intressant val. lite knasig men ändå rätt frän. modig tjej den där beatrice!

När kronprinssesan viktoria gifte sig i somras missade jag detta eftersom jag satt och ansiktsmålade barn & vuxna på ett evenemang. men min kära sambo spelade in det åt mig eftersom han visste hur gärna jag ville se klänningen. Det är kärlek det!

jag gillar romantik. lyckligt lottad som jag är, har jag en mycket romantisk pojkvän. tex fick jag en sång, som han skrivit både text och musik till, på alla hjärtans dag en gång. johan satte sig på sängkanten med gitarren och sjöng och spelade för mig så att det pirrade i hela magen. 
Romantiska middagar med tända ljus och dans i hemmets hjärta, köket, kan man se om man åker förbi en helt vanlig kväll. vi knökar fortfarande ner oss båda två i badkaret och skrubbar rygg också när tillfälle ges. 
Ja så är vi efter 13 år tillsammans. fortfarande nykära :)

               
 








 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0