Hej och hå, så kan det gå!



Det är många som har söndagsångest och som har så svårt för måndagar. Jag har inte det problemet. Lyckligtvis!
Tycker att det är helt ok att gå upp på morgonen och veta att det är början av en ny vecka.
Men jag håller däremot med om att helgerna går fort!

I fredags gick hela dagen åt i Torsby. Mamma följde också med oss och vi skulle snabbhandla lite bara. Jovisst. Vi strosade runt i affärer, käkade kioskmat, gjorde en vända på systemet och storhandlade.
Det tog 4 timmar....BARA!



Väl hemma så vankades det fredagsmys för älsklingen och mig.
Det betyder matlagning tillsammans, bra musik, tända ljus och bastubad. Inte alla gånger i den ordningen dock =)
Klockan tickade på och vips så var det natta.

På lördagen tog vi oss en härlig sovmorgon och sedan tassade jag runt i morgonrocken och tog det piano här hemma.
Tonade håret och löste lite korsord.
Sen blev det fart på mig må ni tro!
Tokpackade sportbagen med kläder, smink, hårstaylings gojs och smycken.

 
Drog i väg till församlingshemmet och jobbade några timmar. Tycker nog faktiskt att jag jobbar bäst under stress.
När jag var klarjobbad sprang jag (och genade över en åker i djupsnö = ett mindre gympapass, med förhoppningen att ingen halvblind bonde skulle tro att jag var en älgko!) och störtade in hos en kär vän.
Flåsandes så hann jag med: ett klädbyte, fixa partysminkningen och svälja en cider innan chaffen till Torsby kom!

Sen gick pulsen ner och vi fyra brudar satt och babblade, skålade och spelade ett och annat spel.
En heldel skratt och fniss vart det såklart.  

Efter ett x antal saltapinnar, vinglade vi ner till krogen för att lyssna på trubaduren, och glada i hatten, gala med i sångerna.
Det blev en mycket trevlig kväll med tjejerna!!

När jag kom hem vid 3.30 tiden var jag dessutom en mössa rikare än när jag åkte. PRAKTISKT =)
(Tur att det finns gentlemen när man står ute och fryser! Bytte några fraser på spanska, finska och norska med dom också.. om jag inte minns fel.. mössan fick jag och den va go iaf)

Söndagen fick bestå av film.
Nästa helg ska jag tillbringa tillsammans med min mor. Då ska vi bo på hotell.
Nu ska jag ladda upp inför en morgondag som skolfröken!




 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0