Del 4!

 
När jag var i Stockholm så fick jag också träffa min pappa en sväng.
Han har verkligen haft det vackligt med hälsan, och den här gången så hade hans tå, brevid stortån, fått sig en smäll och svällt upp till dubbla storleken och var blå/gul svart!
Han hade en fruktansvärd tur för det höll på att bli blodförgiftning. En MYCKET kraftig infektion hade han fått.
Fick allt skälla lite på honom för att han inte uppsökt läkare tidigare.
 
Av hänsyn till alla som är vämmelmagiga så visar jag inte fotot på tån här, men jag kan säga att det såg hemskt ut!
 
Lilla pappsi hemma hos Teresa innan han fick komma in på undersöknig.
 
Han blev inlagd direkt och eftersom han har diabetes till hjälpen så blir all läkning långvarig.
Sara och Teresa var och hälsade på honom på sjukhuset, jag var ju tvungen hem tillbaka till värmland för jobbet skull, och kunde inte följa med.
Men jag ringde pappa istället och höll honom sällskap på så vis.
 
Det är en av nackdelarna med att ha delar av sin familj på långt håll, att man inte kan "finnas där" fysiskt jämt.
Man får liksom göra så gott man kan ändå, hemifrån.
 
Johanna är ju numera bosatt i Sunne där hon har flyttat till en ny lägenhet. Det är ju inte långt borta iaf.
Så en torsdagkväll bestämde jag mig för att laga mat, som vi skulle ta med när vi hälsade på hos henne, dagen efter.
 
Kl 18.00 började jag att göra: Harissa köttbullar, stekt citruskyckling, köttfärslimpa med bacon, Kinesisk kyckling med bambuskott i sojasås, skogsfärsbiffar, champinjonsås, chokladmuffins och kl 02 på natten tog jag ut två formbröd med solroskärnor och pumpafrön ur ugnen!!
 
Sen sov jag gott!
 
Innan vi åkte stoppade jag ner lite juice, micro popcorns påsar och svartvinbärsgele.
 
 
Av kramarna att döma, så blev våran "lilla dotter" glad när hon fick korgen.
 
- Nu kan jag ha halv åtta hos mig hela nästa vecka skrattade hon glatt.
 
Vi gick ut i Sunne och fikade på kondis tillsammans och sedan gjorde jag några snabbköp inne på Lindex.
En mysig dag tillsammans med min lilla familj.
 
Veckan därpå kom Stina och Saga på besök hem till mig. Vi var båda utan våra gubbar då de jobbade, så vi körde en heldag med fika och mat, massa babbel och massor med tjus på lillfia!
Hon är ju så söööt!
Här sover vi sött i soffan!
I mammas trygga famn.
VAKEN! .. och nyfiken. Kryddhyllan i köket var vi vääääldigt intresserad av. Må hända att det är en blivande kock som var här och hälsade på?!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0