Lokala bebisskurar & livskvalitet!

I morse när jag vaknade så mådde jag inte helt hundra.
Värmen under täcket höll mig kvar i sängen längre än jag hade tänkt mig, men till slut gick jag upp.
Väl uppe så tog jag mig en god knäckemacka med dubbelpanerad rödspätta (rester från gårdagen) och satte mig i vardagsrummet.
Då och där bestämde jag mig för att i dag ska jag gå på utflykt!

Sagt och gjort.
Packade ryggan, klädde på mig varmt, hängde kameran runt halsen, plockade med mig lite torr björkved från boden och pulsade med rejäla kliv - rätt ut i skogen!



Skogen är verkligen vacker på vintern. Nåväl, jag kom fram till "öppningen" där man ser älven flyta fram.
Perfekt! Här slår jag läger.
Fixade elden på ett grisblink och satte mig ner.
Total tystnad.
Spetsade öronen lite till och hörde ett svagt brus från vattnet och att det knäppte lite i isen. Elden sprakade till och jag drog lungorna full med kall frisk vinter luft.
Inget illamående längre!
Gôtt!



Ja kära vänner, här satt jag och mådde. Tänkte och filosofierade, planerade och klurade.
- Kurrrrrr brrrr kurrrr brööööl... min mage ville ha lunch.
                                   

Varma koppens sparrissoppa har nog aldrig smakat så bra som i dag!

Det var verkligen avkopplande med både älven och elden som enda sällskap.


Hit var jag i sommras med mina syskonbarn Liam & Fiona. Då mummsade vi på kakor och saft.
Fler "syskonbarn" blir det i sommar och jag håller på att längta ihjäl mig!!!
Det är värsta baby KABOOOOM i år igen. Jätte många som ska ha bebisar och det är ju något som är helt otroligt roligt!!!
Sommaren ser vi fram emot nu sörrö sörrö.
Själv får jag skenvalpa hihihi :)
Nej nu får ni ha det så gott.. jag har syster Linda här så nu ska jag vara lite social med henne.
Hejsvejs!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0