Längtar efter färg!!

 

Så var det måndag igen.
Jag har jobbat två pass i dag på församlingshemmet. Det första åkte jag på redan kl 04.00 i morse. Jag städade inför barnverksamheten och sedan åkte jag hem och mös ner mig i bädden tillsammans med Johan.
Skönt att få slumra om så där.
Sen åkte jag med honom ner igen vid lunch tiden för att fortsätta jobba.
Det är tämligen drygstädat när det dras in sand från alla skor.
(sandbilarna får jobba hårt nu när det är sån blixthalka överallt) 
Sopar och svabbar, dammar och torkar om vart annat.
Men i dag gick det faktiskt lätt. Timmarna bara flög iväg.

Apropå flyga.. i natt ska jag med och vinka av mamma som åker till Spanien.
Hoppas att de får det riktigt skönt och varmt.
Här har vi haft snöfall hela dagen och det är vackert för all del, men jag skulle gärna ha våren här, så att man kan börja påta i trädgården. Jag har ju mina små planer och det kliar i fingrarna att få sätta i gång.
Tänk va fint det är när allt blommar, det blir liksom färgklickar överallt!!


Lite närbilder från våran trädgård.




Härligt doftande rosor i både mörkrosa och vitt!!




Hängsyren - jätte vacker!






Flitiga Lisa är tacksam att blanda ibland andra blommor.

När jag tittat på gammla kort nu så blir jag sugen på att måla. Ska nog ta mig i den bekanta kragen, och fixa till lite bilder =)
Det får bli akvareller den här gången..

Ha det gott och var rädda om er!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0