En mörk morgon, men vad gör väl det!

Nu är jag vaken och uppe så där okristligt tidigt igen!
Sitter med min trogna kaffekopp
                                                         

 och väntar på att det ska bli varmt vatten både till disken och mig själv.

Samsan går för full fräs nere i tvättstugan. En omgång handdukar har hon fått sluka och jag tror att jag hinner med ett lass till.
I dag ska jag nämligen jobba på dagis. Börjar kl 9.00 till 18.00. Så det är bäst att göra undan så mycket som möjligt nu när man ändå är på alerten :)

I kväll ska jag följa min lilla svägerska ner till Stina igen.
Har lovat att jag ska bjuda på snickerskaka.. ska bli intressant och se om jag får till det, för det blir nog lite brått.



Själv har jag en period nu där jag ska undvika så mycket socker som möjligt.
Har tex inte druckit sötdricka på hela veckan (ja jag vet att det bara är onsdag morgon, men det är en bedrift för mig som är kolsyreberoende!) blir det kris så tar jag bara vanligt kolsyratvatten. Sodastreamern som jag fick av älsklingen i födelsedagspresent, för många år sen, har hållit osedvanligt hög klass!! Den stackarn har jag flitigt använt må ni tro!

Nu måste jag ner och lägga ved i pannan om jag ska komma någon vart.
Önskar er alla en fin fin dag så länge!!
Själv ska jag släppa loss barnasinnet och ge gärnet på förskolan!!



Kommentarer
Anonym

Och du är morronpigg, eller kanske nattpigg, som vanligt du! ler

Snickerskaka är inte helt fel. Själv gör jag mina i småformar istället.

Ha en bra dag på förskolan! Kram

2012-01-11 @ 07:08:48
URL: http://metbacken.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0