En ljus tid!

Nej jag har inte blivit knäpp, det är verkligen en ljus tid nu!
Jag tänder doftljus, värmeljus, gravljus, vaxljus och blockljus hej vilt!!
Jag hinner knappt in genom dörren innan jag vill mysa till det.
Skenet som blir är så rogivande och får vilket rum som helst levande och ombonat!

Jag ser självklart till att alla ljus även släcks ordentligt, innan vi åker hemifrån eller när vi går och lägger oss!

Förra onsdagen bjöd jag hem mamma, Linda och Stina på myskväll. Vi satt i köket och drack glögg, åt pepparkakor och mummsade på skumtomtar, skrattade och planerade.


 
Innan de kom så hade jag plockat fram tomma pringles burkar som jag sparat, samt tre påsar ljusstumpar, muttrar och skruvar, ett gäng pennor, en bricka, två kastruller och 75 METER veke!! Hittade även pigment i julrött och blått och guld dekorationsband i vax. Så gissa vad de fick göra sen?!

Det är lite halvspännande att gjuta egna ljus, för så vilsen som jag är, så kommer man inte alltid i håg vilka färger man har haft i vilken burk.. det blir lite som julafton när man "öppnar"/river upp burkarna! Sen är det ju återvinning och det är ju bra miljötänk! Speciellt för oss som är storkonsumenter under denna årstid!

I lördags åkte jag & älsklingen till några vänner och hjälpte dom med att kapa, klyva och bära in ved.



Tänk att det går så lätt när man är hos någon annan, och när man är några stycken! Det blir effektivt och roligt på samma gång.
Värsta träningspasset :)
På kvällen kom dom hem till oss och vi åt mat, badade bastu och spelade sällskapsspel!
Mycket trevligt!

Nu ska jag laga mat till mig och gubben, tända ljus och mysa till det en stund... för i morgon ska jag och Stina fortsätta med kyrkstädningen, så det blir nog en tidig kväller för mig!



God natt på er!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0