Livets början och allt där emellan!

God kväll!
Bråda tider som vanligt, så bloggandet har fått komma i sista hand.
När man inte har ett fast heltids jobb, så tackar man snällt ja till alla tillfällen man får att arbeta. Den här veckan har både dagis och skolan fått mina dagar att gå, och helgen vigs åt mera arbete. Först begravning och sedan dop står det på agendan. Men jag klagar inte! Man får vara tacksam för allt.


I går var jag med min styvbror och hans sambo till Karlstad där de var på kubtest. De ska ju ha en liten bebis i augusti. Allt såg bara bra ut, och nu väntar vi med spänning på det första ultraljudet där de kan få reda på vilket kön det är!
Jag och Johan har blivit tillfrågade av föräldrarna att vara gudmor & gudfar till den lille.
Lite paffa blev vi men väldigt glada och hedrade!!

Så byter vi ämne igen.

I helgen som var så hade jag också fullt upp. Det var 30 års kalas för min svägerskas sambo. Temat var 50-tal. Bara att kränga sig i en fifties klänning och fixa till frisyren, måla läpparna
och slå klackarna i taket!   
Det blev en riktigt trevlig kväll.


Tyvärr vägrade min kamera att samarbeta med mig så det blidde inga kort.

Johanna kom också för att vara med och det var kul att få träffa henne igen. Det går nästan en månad, om inte mer, mellan gångerna hon är hit.
Men det är väl så det ska vara.
Även om vi kan sakna henne här.
Jag tycker att de behöver att få sin tid att leva livet, det är ju det dom försöker forma i den åldern hon är i nu.
Innan vi åkte hem så gjorde hon mig & älsklingen så glad och varm i hjärtat.
Hon berättade vad hon skrivit i sin dagbok när hon var yngre och sa att det gäller än! (Det var helt ok om hennes mamma bytte gôbb, men hon skulle INTE gå med på att byta bort mig! Nej pappa skulle aldrig få skaffa sig nån ny kvinna!)
Innan bildörren stängdes lämnade hon oss med orden: Jag älskar er!!  
Då smälter man i både hjärta och själ kan jag säga!




Hon är allt älskad av oss också... lill smôla vår!!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0