Karuseller och energiknippen!

När jag fyllde 30 år (förra hösten) så fick jag en systemkamera.. jag har dock inte blivit riktigt vän med den än. Kan hända att man måste läsa sig till olika funktioner i boken som följde med. Den detaljen har jag skippat. Jag fotar ändå på mitt eget lilla vis. 

Här har mina små söta syskonbarn Liam och fiona fått vara modeller.

 

 

Nu i sommar kommer också syskonbarnet leo hit på semester, så då ska även han få ställa upp sig framför "tokmostern" med kameran :)

För ett tag sedan åkte jag till stockholm för att hälsa på min lillasyster och hennes familj. Givetvis blev det ett besök på grönalund tillsammans med barnen och en till familj som var hos syrran på semester.
solen strålade på klarblå himmel och det var varmt och skönt. vattnet glittrade och glukade och emilia njöt!! att se barnens lycka i ögonen tog första priset den dagen.
man minns ju själv hur glad man vart, när man var en liten kicka och fick åka till grönan och åka häftiga karuseller och äta sockervadd som fastnade i både ansikte, kläder och hår!

När jag var liten hade jag ett speciellt förhållande till just denna karusell.. stora flickornas gunga!!!!



 Jag lääängtade och trånade i många år för att bli stor nog för att få åka den.

men denna dag satt jag dock helst och såg på när andra åkte.

 

Marlene, teresa och jag.

 

Fiona satt rak i ryggen av stolthet! Söta unge!!

Markoolio röjde loss både med gamla och unga.. jag fattar inte vart han får sin energi i från... nää 5 min i hans tempo och jag låg raklång!!!



Apropå raklång så ska jag nog gå och lägga mig strax. i morgon ska jag och johanna fortsätta med kyrkstädningen ju..*suck* doften av grön såpa ligger som en dimma här hemma. men det är ett jobb som måste skötas så det är bara att bita i hop. Johanna har varit så duktig och vi har rätt roligt också där vi går och svabbar :)
 Ja det får bli allt för nu.
Vi ses!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0