"Pyromanen" har vaknat till liv!



Jag har ALLTID varit fascinerad av eld! Eld av alla de slag.
Kan sitta och drömma mig bort i lågans/lågornas sken.. spelar ingen roll om det är ett ljus som brinner eller om det är en stor majbrasa.

När jag var liten (detta är preskiberat nu) var jag ju så nyfiken, som de flesta barn är, så jag bara var tvungen att kolla hur fort en servett kunde börja brinna och om gräset på åkern var torrt nog för att det skulle ta sig rejält, ut i fall att blixten slog ner! Detta resulterade i en liten "olycka" i köket och en åkerbrand. Fast åkerbranden vare ju inte jag som startade riktigt..jag bara pushade grannpojken att prova tända på en liten oskyldig hög med snustorrt gräs. Jag kan vara mycket övertygande tydligen.
Jag fick eldförbud av mina kärleksfulla föräldrar tills jag fyllde 18 år!
                                      

Men nu är jag vuxen och nu jädrar eldar jag minsann.
Så i fredags hade jag en utedag tillsammans med Johan & Johanna i trädgården. Jag & Johanna eldade gräs. Det skötte vi mycket bra, fast vi konstaterade att jag var snäppet bättre på att hålla elden vid liv. Eftersom jag av erfarenhet vet hur lätt det kan ske "olyckor," hade vi givetvis vattenslangen beredd!! Jag är faktiskt försiktig och har stor respekt för eld nu för tiden. Lite vett har man iaf :)


Det var riktigt skönt att vara ute så jag passade på att tvätta bilen också. 
På lördagen fortsatte jag i samma goda anda. Jag tvättade utemöblerna rena och spolade av altanen med högtryckstvätten och en ordentlig skvätt såpa.

Senare på kvällen fick vi besök av några goda vänner som vi bjudit över på mat. Grillade hemmagjorda hamburgare med tillbehör vart det denna gång. Efter att maten fått sjunka ner, tävlade vi i blåsrörs skytte, spelade familjegeni och hade introtävling! Det blev en 
 väldigt lyckad och trevlig afton!          

På söndagen fortsatte vi påtandet i trädgården.
Våran snälla granne gav oss en hel form full i torskfilér! Så middagen som avnjöts i solen var lättställd. Potatismos med dubbelpanerad torsk, citron och sallad.

I går var mamma över hit och vi förberedde lite inför påsken. Det bakades kanelbullar, vaniljbullar, citron sockerkaka, kardemummakaka, och gräddades Janssonsfrestelse och stektes köttbullar!

 

För att underhålla lite hade jag högläsning för mamma ur boken: KARLSTAD ZOOLOGISKA av Hanna Hellquist.


En helt underbar bok!! Rekommenderas verkligen!!
Lättläst och underhållande SJÄLVBIOGRAFI med gråtfaktor och en gnutta allvar.
Men hon skriver med en stor portion humor och jag har då skrattat mig dubbelvikt ett x antal gånger!
Johan sträckläste boken och tyckte att Hanna & jag nog hade mycket gemensamt och skulle nog komma bra överens.. jag är beredd att hålla med där!

Ha det gott där ute i världen och var rädda om er!
Hej hej!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0