Som vanligt händer allt på en gång!

En vecka kan innehålla väldigt mycket, jo tack det vet vi!
Pga olika omständigheter flyttar nu vår kära "dotter" hem till oss. Ja det har verkligen varit en karusell kring denna jänta. Hoppas att hon får lite lugn och ro nu iaf.
Inte lätt att behöva hatta fram och tillbaka mellan två helt olika världar, med två helt olika familjer. Alla har ju sitt sätt att hantera problem och skapa problem på, och sina sätt att lösa dom också.
Vi ser inget jobbigt i att hon flyttat hit, snarare tvärtom. Johanna är alltid välkommen till oss - knasfamiljen! 

                        

Mer som hänt är att min pappa blivit dålig och har fått operera sig igen. Inte roligt alls. Han opererade sig för ett tag sedan i foten, och eftersom han har diabetes, så har det inte läkt som det ska. sist fick han bältros och vart liggandes på sjukhus i ca 3 veckor. Och nu så har han fått operera sig igen då.
min lillasyster med familj har haft möjligheten att hälsa på honom på sjukhuset iaf. Jag provar att ringa pappa in i mellan. Måste vara drygt att vara där själv dag ut och dag in och ha ont :( själv mår man ju inte heller så bra när man vet att någon man älskar har ont eller mår dåligt. jag har den där otäcka klumpen av oro i magen. kära Lilla pappsen..
Jag och Teresa planerar iaf en resa till honom i sommar. ett förlängt veckoslut som pappa brukar säga.


I fredags förlovade sig ett par av våra närmsta vänner! det vart verkligen en liten ljusglimt mitt i allt. Kul kul tyckte vi.

Jag var även in på en loppis och köpte mig ett till vindspel på fredagen. Jag gillar såna ja... och änglar!
Så det fick bli ett ängla vindspel från Sia. Johan suckade : ohh du och dina änglar!
Men han låter mig ha dom i fred :)

På lördagen åkte jag och johan och kollade på fotboll igen. Man måste ju stötta sitt lag ju. Tyvärr blev det inte vinst denna gång. Jag åkte in och jobbade en sväng på hemvägen, och sedan åkte vi till våra nyförlovade vänner och grillade. Senare på kvällen åkte vi in till "samhället" för där var det cruising. Mycket fina bilar. Det var fest på faktoriet (ett uteställe vid hamnen) och där träffade vi många vänner som vi inte har sett på ett tag. Jätte roligt!

Söndagen var seg..
 
Men i måndags var jag full laddad med energi mot alla odds! Jobbet började jag tidigt och fick mycket gjort (skakade t.o.m hand & kallpratade med prins daniels pappa, olle westling! lite otippat! han var väldigt trevlig och liten hi hi). sedan vart jag med min mamma till sjukhuset och satt och höll henne sällskap.

Efter det mötte jag upp med min lilla svägerska och hjälpte henne köpa färg, roller och penslar. sedan brummade vi hem till henne där jag fick gosa på Iza (en svart labrador) och klappa snällt på Egon och Nelly (två honkatter).

Pilla & hennes sambo har en liten extra hall som de ska frächa till lite, och självklart ställer jag upp och hjälper till när jag blir tillfrågad. 
så Vi fick allt grundmålat, både listor, 3 st garderobsdörrar, tak och ja till och med mitt hår fick ett stänk av vitt. Vita fräknar fick jag också, samt en bula i pannan när jag - kliiing!- skallade en gjutgärnsklocka! Mycket osmartit gjort av mig!!

Rätt vad det var så fick iza syn på en älg som stog utanför huset.
Gå fram och ta kort du, jag tror inte att det är den där älgen som går till anfall, sa pilla.
Lite dålig skärpa men här är han! Dagen till ära döpte jag honom till sir olle the moose. 


Jag kan inte hjälpa att jag blir så glad varje gång jag får se älg!

Annars i veckan har jag gjort färdigt ett litet projekt som jag har haft.
Pimp my brödbox!



Här har jag slipat och ruggat upp den trista ytan.



Grundmålat..



.. "skitat" ner med färg, decoupage på kvinnan och månen, målat moln och slutligen slipat ner den lite. Shabby chic? Nja Milli chic möjligen.

Fler små projekt väntar.. ska bara vila upp mig, allt måste ju inte hända på en gång!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0