Del 3!

Världens vackraste och underbaraste lillasyster fyllde 30 år!
 
Vi åkte från stugan i Viken till Stockholm för att ta med Teresa på en överraskningskryssning.
Våran lillebror med tjej hade mött upp henne inne i stan, och lyckats lura i henne att de måste hjälpa en kompis, som varit på kryssning, med att baxa packningen till centralen.
 
Syrran svalde betet med hull och hår och vart till och med lite irriterad på att dendära LARS inte bara kunde ta en taxi in som alla andra.
 
Vi som också skulle vara med på kryssningen gömde oss inne på terminalen.
Så där stog vi vid ingången och tryckte: Mamma, Jörgen, jag, Sara, Leo, Liam och Marlene.
Till sist kom hon, hennes man Nicklas, Alexander och Magda och vi hoppade fram allihop och skrek - SURPRISE!!
Teresa trodde ju att jag och Sara skulle komma veckan efter, men tji fick hon :)
Totalt tokig blev hon och skrattade, skrek och grät om vart annat.
Andra resenärer tittade på oss som hade gruppkram mitt i dörröppningen och undrade nog vad som hände.
 
Väl ombord gick vi ut på däck och tog oss en varsin cider eller öl.
Då kom plötsligt två vänner och arbetskamrater springandes med en stor rosenbukett till Teresa! De hade hade gömt sig ombord innan vi steg på. Jättekul att de också blev med på resan!
 
Sen satt vi där ute ett tag innan det var dags att gå till hytten och fixa till sig inför kvällens middags buffé.
Mor & dotter.
Sara berättar om hur vi lurat och smygit med resan. Hur vi har hållit på att försäga oss flera gånger.
Jag och Teresa som är lite fundersam på vad den här resan kommer att innebära. Färgglada drinkar med paraplyer ville vi ha!
Mamma, brorsan och Magda ute på däck.
 
Sedan festade vi ombord tills allt stängde, då gick vi till Monken och Johans hytt för lite efterfest. Födelsedagsbarnet höll ångan uppe till siste man gått och lagt sig.
Det var hur trevligt och roligt som helst!
 
Efter kryssningen så hade jag tagit ut semester och stannade i Stockholm hos Teresa. Även Sara vart kvar och vi tre systrar höll ihop dag som natt nästan i en hel vecka.
 
Teresa fyllde ju 30 år mitt i veckan men som tur var så var hon ledig.
 
Jag tassade ner och fixade frukost på sängen åt henne.
Lillasyrrans favorit - Millis omelett med bla tomater och ost.
 
Sedan fick hon ett skönt bad,dricka rosabubbel, lite massage och makeup och hår fix.
Vi satt och mös hela dagen och senare på kvällen fixade Sara och jag en god trerätters middag till oss allihop.
 
Självklart tog jag tillfället i akt och fotade mina syskonbarn som gjort sig fina dagen till ära. 
Det fick även bli ett foto på familjen Widell.
 
Efter fotandet var det dags för mera bubbel, då mamma och Jörgen kom på ett överraskat besök.
Sedan dansade och partajade vi tills klockan blev 6!!!
 
Det var en underbar vecka!!
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0