Dubbelt upp av födelsedagar och ljuvliga hälsingland!

 

 

Ni får ursäkta att jag inte bloggar så ofta.
Jag tycks inte få tiden att räcka till helt enkelt.
Lovar att ta tag i detta snarast.

Det har hänt en hel del sen senast jag kikade in på sidan.
Bla har jag varit på en tjejhelg i hälsingland.
Vi packade in oss, fyra brudar + en hund, och for i väg en fredagkväll. Stugan ligger intill en sjö nere i en glänta och är utan både el och vatten. Där mös vi och njöt, tjoade och skrattade, spelade spel, babblade och spekulerade i jordens undergång och skålade i rosé (Ur plastmuggar)!

Helt klart en minnesvärd resa :)


 

 Här tog jag mig mitt första dopp för i år :)
 


Johanna har också hunnit fylla 18 år. det firades med pompa och ståt så klart!  
                         


 

En av mina smörgåstårtor som blev skapade kl 2 på natten!! Tror att jag nästan kan säga att jag gjorde den i sömnen faktiskt utan att ljuga. när jag kom upp i sovrummet (efter att ha bakat smörgåstårtor, dajmcheesecake, diskat och städat till kl 03,30.. jag skulle ju jobba dagen efter, så allt måste vara klart i mesta mån) sa jag med lite hes röst: nu döör jag en liten stund! Johan svarade med att han var så stolt över mig och att han uppskattade mina ansträngningar. Det är väl klart att man bjuder till lite extra, lill smôlan vår fyller ju bara 18 år en gång!

jag Kan inte förstå att tiden går så fort!! Inte känns det som att det var 13 år sedan hon blev min "dotter" inte. Då var hon liten och satt ofta uppkrupen i min famn, helst skulle hon och jag "dela jacka". Jag berättade sagor på kvällarna och gick skogspromenader med henne på dagarna, pysslade och sjöng finska barnvisor efter bästa förmåga. Ja jisses dessa år som bara flyger förbi.. Nu får jag dricka skumpa och mingla runt minsann, gjorde hon klart för pappa och mig, med ett leende som räckte från den ena örhägsprydda örat till den andra!




En av mina morbröder (jag har 5 st!) fyllde 50 år för någon vecka sedan. Så givetvis åkte jag ca 30 mil för att gratta honom, och för att vara med på suprisepartyt! Det var jätte trevligt och så otroligt roligt att få träffa släkten igen.. eller ja de delar som kunde närvara iaf. Stora kramkalas och festliga lekar avlöste varandra. 
Mina kusiner hade köpt tillbaka morbror tomas ögonsten, som han sålde för ett x antal år sedan när de flyttade till amerika, som en överraskning!! 

Bussen är åter tillbaka hos dess rätte ägare :)



Ett litet projekt att fördriva tiden med nu när barnen börjar bli stora kanske?

Mycket nöje har det varit :)

Jag ska verkligen försöka att göra inlägg oftare, så att jag inte behöver skriva värsta uppsatsen varje gång hi hi. Så vem vet snart kanske jag bloggar varje dag?! 






  

  



Kommentarer
"Grannfrun" i Lillstuga

Nämen-se-där-ja! En till grannfru här i Metbäcken med blogg!!! Va skôj! =)



Lägger till dig på en gång i min blogroll

Kram

2011-06-17 @ 14:16:28
URL: http://metbacken.se
Hanna



Vilken mysig blogg!

Här kikar jag in fler ggr!

Hoppas det är ok! ; )



STOR KRAM!

2011-06-17 @ 14:36:45
URL: http://www.hannasbebis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0