Snörvel & prosit!

Inte helt otippat så har även vi drabbats av förkylning.
Både jag och gubben.
Jag har inte haft någon feber så jag har orkat jobba hela veckan, men älsklingen där emot har hostat och mått pyton och snällt fått ligga hemma sedan i tisdags.

Jag provar att kurera honom efter konstens alla regler.. stackarn blir ju så klen.



Hoppas att det börjar vända för i morgon fyller han år, och på lördag ska vi vara med på rebusrallyt (är det tänkt).




Här är vinnar laget .. erhmm.. eller nô.
Det var ju två år sedan sist vi var i väg, så vi är laddade upp till tänderna!!

I dag har jag jobbat ef på fritids där jag bla spelat biljard, lekt gömma nyckel och målat svampar tillsammans med barnen. Blev så fint så. Siv som jag jobbade med i dag är ny här i krokarna, och en stört skön person! Timmarna gick i ett tjoflöjt!! Som ordspråket lyder: tiden går fort när man har roligt :)

Sedan bar det ner till samhället för att köpa lite sista minuten presenter till både älsklingen och till en kompis som fyller 30 år på lördag. När vi kom hem kröp jag upp i soffan, drog täcket upp över öronen och småsov en liiiten stund. Ja så såg denna dagen ut. Vad som händer i kväll och i natt återstår att se.

Nu ska jag ta en liten wirre och hoppas på att det tar död på basiluskerna.. eller baskiluskerna.. jag har tydligen en liten fallenhet att prata och säga saker annorlunda.. tex så säger jag bumell fast det heter bomull, kiklar fast det heter kittlar och att uttala flyttuva är i prencip omöjligt! 
Jag skyller det hela på att jag är MINST tvåspråkig ;)
Värre är det att skylla bort dyskalkylin light som jag har.. det betyder att jag har vissa räknesvårigheter. Typ som dyslexi fast med siffror i stället.

Ja ja nog om detta, nu tar vi wirren (i rent medicinskt syfte såklart!)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0