Mystiskt bett & Spanien pyjamas!



Min lediga dag började i sängen, där jag låg som " Jesus på korset ", då jag hade den helt för mig själv. Sambon hade åkt till jobbet för en bra stund sedan och vädret ute var grått.
Jag låg och lyssnade på regnet och önskade att mitt illamående skulle vara slut efter natten. Men icke.
Nähä.. det är bara att gilla läget och lägga om planerna dä.
Regn och regn och ingen sol, men men..
Nu ser man nääästan hela gräsmattan iaf och det är bara liiite snö kvar. Härligt att våren är på g. Häggen har tom börjat att få knopp redan :)

Nackdelen med värmen och våren är alla småkryp som kläcks och kommer fram. I lördags lyckades jag tydligen få ett mycket mystiskt bett under vänstra ögat, när jag jobbade! Först trodde jag att det bara var en plit, men nej då, det var minsann ett bett. Det sved lite och var irriterat. Men på söndag hade den förvandlat sig till  apelsinhud, förstår ni vad jag menar då? Det är alldeles runt och svidigt. Vad kan det vara för djur tro som gör så?
                           Jag vet att det INTE är någon av dessa iaf!   

Eftersom vädret i dag var som det var, och jag mådde som jag mådde, beslutade jag mig för att helt sonika ha en pyjamasdag! Jag fick nämligen en helt ljuvlig pyjamas av min mamma som hon köpt i Spanien. Ja jag skulle praktiskt taget kunna bo i den, såå skön!! Jag får passa på att ha den nu när det är lite svalt, för till sommaren blir det för varmt att använda den. Så jag har tassat runt i "Spanienpyjamasen" och bara mojsat och myst. Inte varit utanför dörren på hela dagen. Fast jag har inte bara tagit det lugnt. Jag har möblerat om i vardagsrummet, tagit ner gardiner,flyttat prylar och dammsugit också! 
Någon måtta får det ju vara!
Älsklingen körde ett ryck nere i garaget och rensade och sorterade. 
Sedan pösa vi oss ner tillsammans i soffan och hejade och skrek fram seger för FBK!

 


                 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0