Kärt barn har många namn!

                                                                           Hej på er ute i världen och välkommna!

Då har även jag skaffat mig en ny blogg efter många år. Kan i ärlighetens namn säga att jag inte är så haj på detta med bloggande, men efter starka påtryckningar * harkel, harkel * har jag gått med på att ge det ett försök till.
Ni som inte känner mig ÄN, har hittat en småtokig tjej/ kvinna (tycker fortfarande att det låter märkligt med benämningen kvinna på mig!) som tycker att livet är en häftig åktur!

Jag heter Emilia egentligen men kallas Milli för det mesta.
Det var min sambo som "döpte" om mig till det för många många år sedan, med motiveringen: för du är ju verkligen en på miljonen du!
Lite roligt det här med smeknamn tycker jag. Genom åren har jag även fått heta bla. Millan, Emmis, knota med hängläpp och sist men inte minst PILLIRULLAN! 
Just Pillirullan har jag att tacka min älskade mamma för. Det är hennes smeknamn på mig sedan jag var liten och det känns fortfarande speciellt när hon säger eller skriver det. Jag tycker faktiskt att det speglar min personlighet rätt bra också :)
Men oftast är det Milli som gäller. Ja kärt barn har många namn! 

Detta med namn ja... Jag minns när min klasskamrat just blivit faster, någon gång på det glada 90-talet,till en tös. Minns hur vi omsorgsfullt bäddade ner det lilla flickebarnet i vagnen en dag, och knatade i väg till kyrkogården för att läsa olika namn på gravstenarna! Vi drog den där barnvagnen upp och ner i grusgångarna så svetten sprutade, och läste ivrigt i hopp att finna ett fint och udda namn som skulle passa denna nya människa. 
Vi hittade många kandidater men det var svårt att välja. Med huvudena fulla med alla möjliga varianter, gav vi upp och konstaterade att detta egentligen inte var vårat problem! "Kärt barn har ju i alla fall många namn" så vi kan kalla henne vad vi vill.
Det blev en Sofia till slut... som hennes föräldrar bestämde.

Jag brukar fortfarande rekommendera folk att gå till kyrkogården för att hitta namnförslag. Det är ett jätte bra ställe!

Se där ja, nu har jag ju mitt första inlägg klart. Så smidigt detta gick då. Humm.. ser att klockan tickat på än dock. Bäst att ge sig för denna gång.




Nu ska jag krypa intill min goding i sängen och sova gott. I morgon är jag ledig.. undra va man ska hitta på mä dårå??! 
Natti natti.






 
 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0