MammaMilli har guldfeber!



Ska man ens bry sig om att skriva att FÄRJESTAD vann SM guld i gårkväll?
KLART MAN SKA !!!!
Så himmla gôtt!
Jag satt och hade mundiarre och sprattel i kroppen (jag blir sån efter 4 koppar kaffe!) 
Älsklingen har jag aldrig sett så lätt hoppa upp ur soffan, tjoffs, så satt han på ryggstödet! Detta fenomen upprepades vid flera tillfällen under matchen.
Kanske en ny träningsform??
När pucken sedan rasslade in i nätet för sista gången, utbröts ett totalt lyckorus i vårat hem!

Sviterna efter gårdagen är att man har lite huvudvärk och att det är lite skarpt i halsen. Jag kan uthärda det!


I dag kommer min "dotter" hem också. Jag är hennes mammaMilli..
Tycker att det låter så fel med "plastmamma", "låtsasmamma" "extramamma".. så jag får helt enkelt vara mammaMilli, det passar bäst.
Hon är "min Johanna" eller lell smôla. Måste man vara formell så är hon min "bonus dotter".. men just bonus låter också konstigt i mina öron. 
Hur som haver så kommer hon i dag. Nu är ju inte Johanna en liten flicka längre då * host, host * (18 år om lite drygt en månad!) 
så vi får väl höra vad hon har för planer i helgen.

 Här är lell smôla vår.


 Annars blir det mys kväll här hemma med god mat och film. 
Jag funderar på bakadpotatis med olika röror..en med bla räkor & rödlök, rom & dill (klassiskt) och en med soltorkade tomater & fetaost med örter och oliver. 
Filmen får far & dotter bestämma den här gången.
Jag kan se på min favvo film när jag är själv jag :)

 

 

The imaginarium of dr parnassus!
Helt underbar film i mitt tycke!
Att mr Depp är med några sekunder gör den ju inte sämre he he.

Nej här kan jag inte sitta hela dagen. Jag måste ut och kratta upp högarna och spola av moppen ju. Det ska jag gladeligen göra nynnandes på Åh Färjestad, Åh Färjestad hungriga som vargar vi sm guld ska taaa oooo....!



Kommentarer
Lindblom

Ja klart johanna är er lilla underbara dotter... i era ögon trots att hon snart fyller 18...dax att börja om nu johan med en liten bäbis..

2011-04-15 @ 18:21:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0